Anar al contingut

Memoria Responsabilitat Social 2005-2006 FUNDACIÓ EROSKI

Menú de descarrega de la memòria en pdf

Descarregar memòria en pdf

Menú de selecció d'idioma

Indicació de la localització del contingut

• La millor oferta >
      • ESTUDI DE CAS: Productes amb valors

La millor oferta

Opcions de visualització i imprimir

• Enviar a una altra persona

ESTUDI DE CAS: Productes amb valors

No només busquem un «bon» preu. Sabem que els consumidors tenen necessitats i sensibilitats específiques, que evolucionen i canvien amb el temps. Els diferents canals que ens permeten polsar noves demandes ens possibiliten adaptar-nos a les noves necessitats i sensibilitats dels consumidors incorporant millores a la nostra gamma de productes.

Informació en etiquetatge

La nostra política amb els aliments ecològics va ser premiada en 2006 amb el prestigiós guardó Ecogourmets.

En aquest sentit, conscients de la preocupació per la salut, durant el 2005 vam incloure en l'etiquetatge dels productes EROSKI informació per als al·lèrgics, un telèfon de contacte i una actualització dels textos de caràcter nutricional. Així mateix, des del setembre del 2006 es troben a disposició del consumidor referències de productes de marca pròpia EROSKI aptes per a celíacs, la qual cosa significa un control permanent per part d'EROSKI per garantir l'absència de gluten en els productes. Identificats com a tal, són més de 293 referències en alimentació, 57 en frescos i 5 en menjar preparat.

A més, la sensibilitat ambiental del consumidor ens ha portat a ampliar la nostra oferta amb productes d'higiene personal testats sense efectuar experiments amb animals, o amb conserves vegetals ecològiques (aquestes últimes per demanda expressa).

Referències productes ecològics 2006
2006*
Marca pròpia 6
Frescos 6
Alimentació 8

*Dades corresponents al final de l’exercici.

El nostre compromís amb el medi ambient també queda patent en la nova gamma EROSKI Garden de moble de jardí amb certificat ambiental FSC, que identifica els productes fabricats amb fusta procedent d'una explotació forestal sostenible (més informació a: www.fsc-spain.org). En compliment de la nostra política d'incorporació de productes responsables a la cistella del mercat, en 10 anys pretenem que tota la línia de papereria i llar siga d'origen sostenible.

El FSC (Forest Stewardship Council) promou una gestió forestal ambientalment responsable i econòmicament viable als boscos de tot el món.

La marca Ecron, de venda exclusiva en hipermercats EROSKI i de gran atractiu per al consumidor, té la seua gamma amb tot tipus d'electrodomèstics Classe A, que permeten a l'usuari equipar la seua llar d'una manera econòmica i ecològica.

La nostra marca EROSKI Natur, a més d'assegurar origen i sabor, també és sotmesa a controls en relació amb exigències ambientals com el reciclatge de plàstics d'hivernacle i d'envasos de tractament, limitació de l'ús de fitosanitaris, regulació de les quantitats de nitrats o la prohibició d'ús de pinsos medicamentats per a productes carnis.

Criteris ambientals a EROSKI Natur
% de productes EROSKI Natur que inclouen criteris ambientals 2004 2004 2006
Fruita i verdua EROSKI Natur 23,6 28,29 29,61
Carn EROSKI Natur 33,8 23,52 16,60

Garantim que la marca EROSKI no conté transgènics. Per al compliment d'aquest compromís, disposem d'un programa de treball que controla l'absència d'organismes genèticament modificats (OGM). Entitats externes com l'administració o organitzacions no governamentals efectuen controls cecs a productes de la nostra marca, que fins a la data han donat positiu molt excepcionalment, per la qual cosa podríem aventurar que els nostres controls poden assumir-se com un mètode dissuasori que potencia el bon treball dels proveïdors amb els quals col·laborem.

D'altra banda, la política de GRUPO EROSKI, respecte a altres productes no pertanyents a la seua marca, se centra a exigir que es complisca la normativa europea referent a etiquetatge i traçabilitat (reglament núm. 1830/2003).

Control de transgènics en marca pròpia
Nre. d'anàlisis d'OGM 315 155

Comerç just i medi ambient

L'organització de productors de comerç just assegura que els seus membres protegeixen el medi ambient natural a través d'una sèrie de normes:

• Rotació de conreus.
  • Selecció dels conreus més adequats a les terres.
  • Utilització d'adobs naturals.
  • Utilització dels conreus sota ombra.
  • Prohibició del cultiu en zones de selva verge.
  • Protecció i conservació de les zones pròximes a les fonts d'aigua.
  • Reducció de l'ús d'adobs i pesticides sintètics i no naturals.
  • Disminució en l'ús d'energia, especialment aquella que prové de fonts no renovables.
  • Conservació i reforç de la fertilitat i l'estructura del sòl per a aconseguir una producció agrícola sostenible.
  • No-aplicació de productes agroquímics.
  • Foment del cultiu biològic si és pràctic per al pla social i econòmic dels productors.

Cada vegada són més els consumidors que demanen garanties sobre l'origen i les condicions de producció de les seues compres. En aquest sentit, el segell Fairtrade de Comerç Just neix amb la intenció d'avalar aquests productes (més informació a www.fairtrade.net).

Aquest segell és garantia que l'article que el porta compleix els criteris internacionals de comerç just: salaris dignes, respecte dels drets laborals dels treballadors i protecció del medi ambient, a més de destinar les inversions a millorar les condicions socials de les organitzacions productores. Gràcies a aquest comerç alternatiu, milions de persones dels països del sud poden viure de forma digna i garantir un futur per als seus fills.

Precisament, hem firmat amb l'Associació del Segell de Comerç Just un acord de col·laboració per a difondre la presència del segell Fairtrade en aquests productes solidaris, que ja podem trobar als hipermercats EROSKI. Al 2006 es va posar en marxa la 5a campanya, que va permetre augmentar la vendes de productes de comerç just un 65%.

Vendes de comerç just
Facturació neta productes de comerç just 164.609,67 euros 271.943,98 euros
% sobre total de vendes netes 0,003% 0,004%
Facturació neta Crema de Cacau 15.842,64 euros 16.156,80 euros
Facturació neta Cacau Instantani 22.728,60 euros 25.166,52 euros
Facturació neta Cafè Mòlt Natural IO 94.631,28 euros 202.504,56 euros
Facturació neta Mascao Llet Orgànic 8.075,25 euros 6.131,00 euros
Facturació neta Mascao Pur Llet 10.974,00 euros 7.502,00 euros
Facturació neta Xoc. Pols Tassa Afrikao 12.357,90 euros 14.483,10 euros

Durant el 2005 també vam llançar dos joguets «socialment responsables», concretament dos puzles EDUCA, per convertir-nos així en la primera empresa que crea un producte amb fabricants compromesos amb els drets humans dels treballadors, la qual cosa garanteix la prohibició del treball infantil, el treball forçós i la discriminació, a més d'exigir uns requisits en matèria de seguretat i higiene, horari de treball i remuneració en tots els proveïdors intervinents en la seua producció.

A més d'identificar el producte com a tal a través d'un distintiu, tota aquesta informació figurava al dors i va ser traslladada al consumidor en la campanya promocional informativa.

Seccions de la Memòria

Menú amb altres recursos d'aquesta pàgina