Anar al contingut

Memoria Responsabilitat Social 2005-2006 FUNDACIÓ EROSKI

Menú de descarrega de la memòria en pdf

Descarregar memòria en pdf

Menú de selecció d'idioma

Indicació de la localització del contingut

  • Portada >
    • Societat i medi ambient en la cadena de valor >
      • 5.3 Sensibilització a clients i consumidors >
        • 5.3.1 Campanyes, activitats i iniciative

Societat i medi ambient en la cadena de valor

Opcions de visualització i imprimir

  • Enviar a una altra persona

5.3 Sensibilització a clients i consumidors

Paginación dintre d'aquest capítol de la Memòria

5.3.1 Campanyes, activitats i iniciative

La implicació directa dels consumidors permet unir esforços per a incrementar tant l'impacte econòmic com la repercussió de les iniciatives promogudes en benefici de la protecció ambiental i el progrés social. Amb aquesta creença, posem en marxa des de FUNDACIÓN EROSKI nombroses activitats que permeten sensibilitzar i informar els clients als nostres punts de venda..

Reforç de la sensibilitat del consumidor
2005 2006
Nre. de participants en activitats de conscienciació ambiental 252.500 288.440
Nre. de participants en activitats relacionades amb hàbits saludables 1.747.355 1.643.831
Fòrums Idea Sana Eroski 2005-2006
2005 Observacions
Com ensenyar els xiquets a ensenyar la música. Col·laborem amb Fundación Magistralia en la posada en marxa d'un campament d'estiu per a joves músics.
Benestar a través de la lectura.
Sobre els cítrics. Amb la participació del cuiner Manolo Rincón./td>
Una història de superació. Amb el gimnasta Gervasi Deferr com a protagonista.
Canvia d'imatge, canvia d'ànim. Amb Lluís Llongueras com a protagonista.
Una vida amb esport. La muntanyenca Edurne Pasaban en va ser la protagonista.
Cures necessàries per a prevenir el colesterol. En col·laboració amb l'Instituto Kaiku para la salud

Per acostar a la societat els consells d'experts professionals en matèries relacionades amb la salut i el benestar, organitzem conferències als punts de venda dins de l'espai que anomenem Fòrums Idea Sana EROSKI.

També desenvolupem campanyes recolzades stands, col·leccionables i fullets relacionats amb hàbits de vida saludables, sensibilització ambiental i solidaritat.

Campanyes Idea Sana EROSKI 2005-2006
Àrea temàtica 2005 Observacions
Alimentació i informació Prevenir l'obesitat és una Idea Sana EROSKI. 2005-2006. Dins de la campanya, vam posar en marxa al novembre l'exposició Alimentació Saludable i ens vam sumar a la Marxa per la Diabetis 2005.
Carn d'oví. 2005.
Menjar bé, menjar sa. 2006. Juntament amb la Fundació per al Desenvolupament de la Dieta Mediterrània (FDDM).
Foment de la lectura. 2005. En col·laboració amb la Fundació José Manuel Lara.
Exposició Alimentació Saludable, Setmana del Cor i celebració del Dia Mundial del Cor. 2006. Col·laboració amb la Fundació Espanyola del Cor.
Sobre les plantes. 2005. Juntament amb la Societat Protectora d'Animals i Plantes de Madrid.
Sobre els gelats. 2005. Juntament amb l'Associació Espanyola de Fabricants de Gelats.
Sobre la cirera del Jerte 2005. Amb el Consell Regulador de la Denominació d'Origen Protegida Cirera del Jerte.
Bronzejat saludable. 2006. Amb l'Associació Espanyola Contra el Càncer (AECC) i el Centre d'Optimetria Internacional (COI) i primer centre espanyol d'Estudis de Postgrau en Optometria.
Sol i oci saludable. 2005. En col·laboració amb l'Associació Espanyola Contra el Càncer (AECC).
Idea Sana EROSKI amb el Camí de Sant Jaume. 2006. Es van lliurar bosses d'avituallament gratuïtes compostes per aigua i fruits secs, a diverses botigues EROSKI situades al Camí de Sant Jaume.
Todos.es, tots a Internet. 2005. Ens vam adherir a la iniciativa del Ministeri d'Indústria per a difondre i potenciar l'ús d'Internet.
Celíacs, una vida sense gluten. 2006. En col·laboració amb la Federació d'Associacions de Celíacs d'Espanya (FACE).
Difusió de l'aquateràpia. Juntament amb l'Escola Nacional d'Aquateràpia (ENAT).
Assessoria del joguet. 2005-2006
Calci i salut. 2006. En col·laboració amb la Fundació Hispana d'Osteoporosi i Malalties Metabòliques Òssies (FHOEMO).
Oli d'oliva. 2006. Amb la Fundació de l'Olivera.
L'ou, un alimento rodó. 2006. Juntament amb l'Institut d'Estudis de l'Ou.
Medi ambient Conduir de forma saludable. 2005. Juntament amb el RACC.
El suro, material ecològic. 2006. Amb l'organització ecologista WWF/Adena. Campanya guardonada amb el Premi Glad'or de sensibilització al consumidor i EUROPA CORK.
Bossa reutilitzable EROSKI. 2005-2006. La bossa es va repartir de forma gratuïta a totes les botigues EROSKI i a 15 cèntims una vegada exhaurit el tiratge inicial de 750.000 unitats.
Estiu ecològic. 2005-2006. En col·laboració amb la Federació d'Associacions "Conocer y Proteger la Naturaleza".
Estalvi d'aigua. 2005-2006. Amb WWF/Adena.
Aturem els incendis forestals. 2005-2006. Amb WWF/Adena.
Reciclatge d'envasos. 2006. Amb ECOEMBES
La importància del reciclatge. 2005. Amb ECOVIDRIO, WWF/Adena i Asimelec.
A favor de les aus. 2006. Juntament amb la Societat Espanyola d’Ornitologia SEO/BirdLife.
Quinzena del reciclatge. 2006. Juntament amb Asimelec.
Quinzena del canvi climàtic. 2006. Amb WWF/Adena.
Solidaritat Jo col·labore. 2005. D'ajuda al sud-est asiàtic.
2006. D'ajuda als damnificats pel sisme d'Indonèsia. En col·laboració amb Creu Roja.
Quinzena de comerç just. 2005-2006. Amb Intermón-Oxfam.
Mulla't per l'Esclerosi Múltiple. 2005-2006. Amb la Fundació Espanyola d'Esclerosi Múltiple.
25 per al 2005. 2005-2006.. De la mà d'UNICEF, a favor de l'educació de xiquetes a 25 països del tercer món.
Segell Fairtrade de comerç just. 2005. Amb Intermón-Oxfam. 2006. Juntament amb l'Associació del Segell de Productes de Comerç Just.
Una mica de la teua compra és molt. 2005-2006. Juntament amb la Federació Espanyola de Bancs d'Aliments (FESBAL).

Al 2005 vam subscriure un acord amb la Fundació per al Desenvolupament Sostenible de les Balears per distribuir entre els nostres clients la Targeta Verda, iniciativa que combina descomptes de compra i la protecció del patrimoni natural de les Illes. A més de formar i informar, posem a disposició dels nostres clients els mitjans perquè facen efectiu el seu compromís.

L'adhesió de GRUPO EROSKI al sistema integrat de gestió ECOTIC permet als nostres clients desfer-se dels residus d'aparells elèctrics i electrònics (RAEE), amb la garantia que aquests es lliuraran a gestors autoritzats que separaran els components de l'aparell que tenen un aprofitament.

També vam posar en marxa el Pla Renove d'electrodomèstics, amb el qual es van renovar més de 90.000 aparells. La preocupació creixent dels consumidors per l'estalvi energètic s'ha vist incrementada per l'ajuda que atorguen el Ministeri d'Indústria, Turisme i Comerç i els governs autonòmics. Els consumidors que vulguen comprar un electrodomèstic i desitgen acollir-se a aquestes ajudes poden sol·licitar informació als hipermercats EROSKI, on els informaran de la posada en marxa de les ajudes i dels tràmits per a obtenir-les.

Des de FUNDACIÓN EROSKI posem en marxa nombroses activitats per a sensibilitzar i informar els clients en benefici de la protecció ambiental i el progrés social.

En la pràctica, renovar els electrodomèstics de casa nostra pot resultar molt avantatjós. Si una família optés per canviar tots els aparells de classe D –convencionals– de la casa per altres de classe A –eficients–, la seua factura elèctrica es reduiria en un 12% a l'any. Amb la rentadora no es produeix només un estalvi elèctric, sinó també d'aigua: una rentadora de classe A estalviaria més de 35.000 litres d'aigua al llarg de la seua vida útil.

També gràcies als nostres clients, la bossa reutilitzable continua tenint cura del medi ambient. Centenars de clients s'han sumat a la moda ecològica i porten les compres en aquesta bossa pel mòdic preu de 0,15 euros. Amb un disseny atractiu, més actual i colorista, permet estalviar fins a 15 bosses de les tradicionals. Aquesta bossa està elaborada amb materials reciclables i contribueix a respectar el nostre entorn natural. Si la bossa es trenca o es fa malbé, només cal demanar-ne una de nova als hipermercats EROSKI completament gratis, tantes vegades com siga necessari.

Paginación dintre d'aquest capítol de la Memòria

5.3.2 Informació al consumidor » [Pàgina 1/2]

Seccions de la Memòria

Menú amb altres recursos d'aquesta pàgina